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3586 Beiträge in 637 Themen von 6304 Mitglieder - Neuestes Mitglied: Davidemota November 18, 2019, 05:00:23 Vormittag
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Forum von WarumDarum.de  |  Warumdarum  |  RBK Gameserver  |  Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
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Autor Thema: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein  (Gelesen 13026 mal)

ShortyRockt

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #30 am: November 23, 2006, 23:19:57 Nachmittag »


  • Die Panzer und kleinere Fahrzeuge werden in ihrer Anzahl verdoppelt. Ich k?nnte mir auch eine Art von "Panzerflatrate" vorstellen. Ein stets nachspawnender Panzer

liest sich ja ganz gut

ABER

ich k?nnte mir gut vorstellen das dann des ?fteren so Sachen wie LAG oder LAAAAAAAAAAGGG!!!!111einseinseins im Chat zu lesen sein werden besonders wenn der Server mal sehr voll sein wird weil doch recht viele gern nen Fahrbarenuntersatz haben wollen und wenn dann noch eine gro?e Anzahl der Fahrzeuge nahe bei einander k?mpfen dann wird es sicher schon lagen aber ich lasse mich gern eines besseren belehren und w?rde sogar mal auf dem Server vorbeischauen auch wenn meine maus das ned will :D
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Saegefisch

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #31 am: November 28, 2006, 19:21:42 Nachmittag »

Probieren geht ?ber... das andere Dingens da...  |yes
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Saegefisch

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #32 am: Dezember 02, 2006, 11:19:37 Vormittag »

Die gro?e Beteiligung am Thread spricht daf?r, dass es viele Leute st?rt oder viele damit, wie es jetzt ist, unzufrieden sind.

Im ?brigen spiele ich seit es mich zu sehr ankotzt nur noch auf der allierten Seite und muss sagen: Tatsache, es gibt praktisch keinen Punkt der mich st?rt abgesehen von der Basis und es gibt alle Punkte die ich angesprochen habe ziemlich genau so (also aus der "anderen Perspektive" gesehen. Die Briten motzen bei Baseattack schnell, dass es verboten ist, bombardieren aber ihrerseits nur zu gern mit dem Bomber die Mainbase der Achsenm?chte, was kein Vergleich zu einem einzelnen Bombenabwurf auf die britische ist... undundund. Die Ergebnisse der Partien sprechen derzeit echt f?r sich.

Ich bin wirklich stark daf?r, den Testserver mal aufzuspielen und zu gucken wie die Resonanz ist.

Beste Gr??e,
S?ge

PS: Ups ich merke grade, dass ich die ganze Zeit von der B17 als Liberator laber. Ich meine nat?rlich die B17 Flying Fortress  :-[
« Letzte Änderung: Dezember 02, 2006, 13:13:05 Nachmittag von Saegefisch »
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michib

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #33 am: Dezember 02, 2006, 13:30:17 Nachmittag »



...oooooohhh ach du armer,
...naja hast es bestimmt nicht leicht im Leben.



MfG michib :)H|
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JackBauer.

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #34 am: Dezember 02, 2006, 15:40:53 Nachmittag »

Am besten alle flugzeuge weg damit nicht mehr so ein herr ownzr fliegen kann  :))I  :>>

ne die idee mit dem flugplatz ausserhalb is gut |OOO|
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Der Feind meiner Feinde ist nicht mein Feind, er ist mein Freund weil er Feind meiner Feinde ist.

JackBauer. 2007

Yammo

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #35 am: Dezember 04, 2006, 01:07:28 Vormittag »

I have yet to read the previous posts, but this is a quick rundown of the ideas
that Fl?stertute, Jan, Old and I talked about.



Moving east flag up to north-village
 - Good idea, since it relieves some preassure from the Allied HQ.

Adding Planes to north-village
 - Not a good idea, since it could tilt the game too much.

Adding B17 to north-village, while removing B17/Stuka from HQs
 - Good idea, since it will add some power to the owner of the flag.
 - But let either team who gets the B17, drive it.

Reduce carpet-length of B17
 - Excellent idea as-well.

Moving the Fighters away from the HQs
 - Not a good idea, since a it could make a large part of the team will go in a differant direction.
   (A level needs to make players _want_ to cooperate... even if for selfish reasons.)

Decreasing bombs in fighterplanes (if possible) to 5 or 3:
 - Would be !excellent!
 - Might even allow for more planes to be added, without impacting gameplay for tankers.

Moving a few of the spawnpoints of the airfield, away from the planes(ie, closer to the tanks)
 - I think this could reduce the number of TKs.

Adding more slots to the server
 - A good idea, !IF! and !ONLY IF! the server&connection can handle it.

Adding more hardware(jeeps & light tanks primarely)
 - A very good idea, since more things to kill = more action defend flags.
 - It will also make the the mere 2 planes/team having less of an impact on the total attacking force.


My, Gi-Jan?s and OldMan?s suggestion is as follows
 - Moving east flag up to north-village
 - Adding B17 to north-village, while removing B17/Stuka from HQs
 - Reduce carpet-length of B17
 - Decreasing bombs in fighterplanes (if possible) to 5 or 3
 - Moving a few of the spawnpoints of the airfield, away from the planes(ie, closer to the tanks)
 - I think this could reduce the number of TKs.
 - Adding more slots to the server
 - Adding more hardware(jeeps & light tanks primarely)


Thank you for a wonderful server... Good Job!
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tobi

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #36 am: Dezember 04, 2006, 14:22:16 Nachmittag »

gute idee fl?ster!! |yes

aber wird es dann nicht so sein dass an dem ort, an dem die flugzeuge spawnen, der gegner mit einem panzer oder sniper daruaf wartet, dass ein pilot kommt um diesen, noch bevor er ins flugzeug steigen kann, zu killen????

naja ich denk du kriegst das schon hin!!!

c u at el al
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Saegefisch

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #37 am: Dezember 04, 2006, 17:27:28 Nachmittag »

Hi Yammo!

As far as i know, the Server does crash with a very high possibility if the ammunition of vehicle's mgs or bombs are manipulated. I also talked to Fl?ster and (often) suggested that point, but it seems, that this case can't be handled without a complete gamepatch. Some months ago, the Midway server's vehicles ammo supply was changed and it caused some serious server crashes, so that this point won't work, i think.

As i already told in my first post in this thread, i took the ideas of you and Jan/Old's into my considerations, so that the allied team doesn't have more disadvantages that it have right now. As you know, i'm playing much more time at the allied team to escape the bomber and also to see what things should/could be done to make suggestions which could result in a more balanced playing.

The other points you called seem to be quite ok so far :)

But one more thing about the B17:
A week or two ago, we talked about removing some planes. Do you think it would be ok, if there are "only" 2 planes for each side spawning at the northern flag point, if it is moved to the northern village? Fighters with 15 bombs within should perhaps be enough for the plane-insane-guys and they surely also wouldn't disrupt the gameplay as heavy as the 2-Fighters-1-Bomber-Variant or the 3-Fighters-Variant would do.
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Yammo

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #38 am: Dezember 05, 2006, 05:26:06 Vormittag »

To decrease plane-impact of map I see thease solutions:

-Increase number of tank & Kettenkrads.
Best way to start off with imo, tanks and kkrads are mobile AA?s.
Also increases mobility.

-Decrease AA-spawn time.
Reducing the efficiancy of bombing it.

-Decrease respawn-rate of planes somewhat. (for starters every 20/40/... seconds instead of 10s...)
Changing the planes too much, _could_ make El Alamein loose alot of players... so handle this
factor with great carefullness.
Especially when allowing a situation where one team has planes, and the other team has not.
In this case... the balance of power will be irrevocably tilted and the team with the plane, will be close to invincible.
and will also be able to dis-allow any planes to the "plane-less" team.

Removing the planes alltogether, might be interesting to try....
Maybe "el alamein-only" could have 2 - 3 types of "el-alamein".. just like Desert combat has....

El Alamein Day one (normal)
El Alamein Day two (tanks only)
El Alamein Day three (reinformcements, lesser planes than "day one"

-Increase number of AAs.
Placing an extra AA at each flag-bunker-roof could help supress the over-all air-prowess.
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michib

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #39 am: Dezember 05, 2006, 11:54:33 Vormittag »

Hi yammo and friends




-Increase number of tank & Kettenkrads.
Best way to start off with imo, tanks and kkrads are mobile AA?s.
Also increases mobility.
Jep, is planned.


-Decrease AA-spawn time.
Reducing the efficiancy of bombing it.
hmm, ...its important? Who use flaks?


-Decrease respawn-rate of planes somewhat. (for starters every 20/40/... seconds instead of 10s...)
Changing the planes too much, _could_ make El Alamein loose alot of players... so handle this
factor with great carefullness.
Especially when allowing a situation where one team has planes, and the other team has not.
In this case... the balance of power will be irrevocably tilted and the team with the plane, will be close to invincible.
and will also be able to dis-allow any planes to the "plane-less" team.
Yes, I absolutely agree with you and is is planned too.


Removing the planes alltogether, might be interesting to try....
Maybe "el alamein-only" could have 2 - 3 types of "el-alamein".. just like Desert combat has....
Yes, was one of my suggestion too, but I think we dont become that in future.


-Increase number of AAs.
Placing an extra AA at each flag-bunker-roof could help supress the over-all air-prowess.
Yes, nice idea similar how in gazala. lol


In addition, I was reading a other thread about RBK gameservers in this forum.
It does not look good. Maybe we lose both desert gameservers El Ala and gazala
in near future.


greetz michib
« Letzte Änderung: Dezember 05, 2006, 11:57:38 Vormittag von michib »
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tobi

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #40 am: Dezember 07, 2006, 16:22:23 Nachmittag »

was passiert jetzt eigentlich mit dem el al server wird da was ver?ndert?
und wenn ja, wann?
lg tobi
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Saegefisch

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #41 am: Dezember 10, 2006, 17:00:27 Nachmittag »

It does not look good. Maybe we lose both desert gameservers El Ala and gazala
in near future.

Zu Deutsch: Wahrscheinlich bzw. m?glicherweise verlieren wir beide Server in der n?chsten Zeit... womit die Diskussion dann hinf?llig w?re, weil noch keiner so genau wei?, was dann wird.

PS: http://www.warumdarum.de//index.php?option=com_smf&Itemid=46&topic=350.0
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bama

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #42 am: März 12, 2007, 14:42:49 Nachmittag »

mal ne ganz andere idee ^^

bringt doch einfach noch nen dicken deutschen bomber in die axen base ;)

hier der von battle of britain ;)

denke das w?rde die sache defintiv ausgleichen
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Fluestertuete

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #43 am: März 17, 2007, 21:50:23 Nachmittag »

Geht nicht, weil der nur in der map BoB enthalten ist. Kann leider nicht eingef?gt werden....
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michib

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Re: Leidiges Thema: B17 auf El Alamein
« Antwort #44 am: März 18, 2007, 00:27:43 Vormittag »

jep, ...stimmt leider

@ Flusensieb
N?chste Woche haste meine map uff'n Tisch.
Ich brauche noch nen vern?nftigen Installer.
Irgendeiner Ideen?
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